տեղեկատվական-վերլուծական, իրավապաշտպան,ազատ,անկախ,այլընտրանքային բլոգ ՝հիմնադրված 2011թվի հուլիսի 24-ին ՝Վանաձորում: Լրացավ բլոգի գործունեության 10-րդ տարին: www.azatankakh.blogspot.com, e-mail; gayane1960@gmail.com
вторник, 14 февраля 2012 г.
Հրանտը, Աղունը, Սիմոնը և մյուսները
Վանաձորի
Հովհ. Աբելյանի անվան պետական թատրոնում նշվեց լոռեցի
արձակագիր, կինոսցենարիստ Հրանտ Մաթևոսյանի ծննդյան 65-ամյակը: Ներկայացվեց գրական-երաժշտական
կոմպոզիցիա, որը ժամանակ առ ժամանակ ընդմիջվում էր հոբելյարին ուղղված շնորհավորական
ելույթներով: Ի դեպ, հոբելյարը համեստորեն նստել էր դահլիճի 7-րդ շարքում (և ոչ թե`
բեմում, ինչպես ընդունված է): Եղավ մի պահ, երբ «Մեծ աշխարհի մեր անկյունը» դրամայից
հատվածներ արտասանող դերասանուհին (Աղունի դերը մարմնավորող) հենց բեմից «աղունավարի»
զրուցում էր Մաթևոսյանի հետ այնպես, ինչպես «Ծառերը» վեպում Աղունը` որդու հետ. «Մարդ
չպիտի էնքան քաղցր լինի, որ կուլ տան ու չպիտի էնքան դառը լինի, որ թքեն: Քեզ կուլ
են տվել ու գովում են, զավակս, քեզ կուլ են տալիս»: Հրանտ Մաթևոսյանն այդ պահին մտորումների
մեջ էր. միգուցե վերհիշում էր Աղունի առաջին դերակատար Վիոլետա Գևորգյանին, որը վաղուց
ի վեր համալրում է սփյուռքահայերի բանակը: Համենայն դեպս, Աղունի վանաձորյան դերասանուհին
նույնպես «կենդանի» էր խաղում, իսկ համանուն դրամայի Սիմոնն ու Սերոն, պառավ «նանը»
կարծես հենց այդպես էլ ծնվել էին: Բոլոր հիմքերը կային ենթադրելու, որ այդ պահին Մաթևոսյանն
իրեն կարող էր զգալ որպես իր իսկ ստեղծած Արմենակ-կերպարը: Գրական-երաժշտական կոմպոզիցիայի
ընթացքում հնչեցին նաև երգեր ու արտասանություններ Հովհ. Թումանյանից, Սայաթ-Նովայից:
Եղան նաև պարային կատարումներ: Մաթևոսյանին ուղղված մեծարման խոսքում Լոռու մարզպետ
Հենրիկ Քոչինյանը հոբելյարին համեմատեց արևի հետ և միանգամայն իրավացիորեն նկատեց,
թե որոշ մարդիկ, դժբախտաբար, «սև ակնոցով» են նայում Մաթևոսյանին: Ամենայն հավանականությամբ
մարզպետը քաջատեղյակ էր գրական աշխարհի խոհանոցին և գիտեր, թե ովքեր են մաթևոսյանական
արվեստին «սև ակնոցով» նայողները: Չի բացառվում նաև, որ նկատի ուներ Մաթևոսյանի, այսպես
կոչված` «քաղաքական հակառակորդներին»: Վանաձորի քաղաքապետի շնորհավորական խոսքը շատ
ավելի գեղարվեստական ու ճոխ էր, առանց որևէ ենթատեքստի: Ինչևէ, մենք ևս շնորհավորում
ենք արձակագիր Հրանտ Մաթևոսյանին, և խոստովանում, որ վերջինս իրոք մեծ ծառայություն
է մատուցել հայ ժամանակակից արձակին, դրանով նաև հումք ստեղծելով դրամայի և կինոյի
համար: «Հրանտ Մաթևոսյանը ռեալիստական թանձր գույներով վերստեղծում է ետպատերազմյան
տարիներից մինչև այսօրվա կյանքն ընդգրկող հայկական գյուղի պատկերը»,- դեռևս 80-ականներին
գրել է գրականագետ Դավիթ Գասպարյանը, նկատելով, որ «Մաթևոսյանի հերոսները անվերջ մաքառումներով
են նվաճում ապրելու, գոյատևելու իրենց իրավունքը»: 1984թ. Հրանտ Մաթևոսյանն արժանացել
է ԽՍՀՄ պետական մրցանակի դափնեկրի կոչման` «Երկրի ջիղը» ժողովածուի համար, 1983թ.`
ՀՍՍՀ պետական մրցանակի` «Մեծ աշխարհի մեր անկյունը» դրամայի համար: Նրա ստեղծագործությունները
թարգմանվել են 14-ից ավելի լեզուներով:
Գայանե
Հովսեփյան
Հ.Գ. Սույն հոդվածը, որ իմ անտիպ նյութերի արխիվից
է, գրվել էր 2000թ. փետրվարին: Հոդվածի մեկ օրինակն այն ժամանակ ուղարկվեց հանրապետական
թերթերից մեկին, սակայն
թերթի խմբագրի թե
բաժնի վարիչի հայեցողությամբ այն չտպագրվեց`
ինձ համար անհայտ
նկատառումներով, բայց և
չվերադարձվեց, քանի որ ընդունված կարգ է` “նյութերը չեն գրախոսվում և չեն
վերադարձվում”: Բարեբախտաբար, հոդվածի
կրկնօրինակը պահպանված է: Ի
դեպ, Վանաձորի մանկավարժական ինստիտուտում 80-ականների սկզբին ուսանելու տարիներին իմ
կուրսային աշխատանքի թեման
իմ ընտրությամբ եղել
է Մաթևոսյանի “Ծառերը”
ժողովածուն:
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Ոչ կոռեկտ մեկնաբանությունները կհեռացվեն