пятница, 21 июня 2013 г.

Facebook-ում խախտվում է նամակագրային գաղտնիության իրավունքը

Սա  միայն  ես  չեմ  ասում. մի քանի  օր  առաջ  էլ  հեռուստատեսությամբ  ասում  էր  նաեւ  ինտերնետային  տեխնոլոգիաների  մասնագետ  Սամվել  Մարտիրոսյանը, ասելով, թե  ,,չզարմանաք, եթե  մի  օր  ձեր  նամակները  դառնան  հանրության  քննարկման  առարկա,,:  Վերջինս  կարծես  թե  հակված  էր  այդ  ամենի  մեղքը  բարդել  ,,հակերների,,  վրա, բայց  ինձ  թվում  է, թե  պատճառները  երբեմն  կարելի  է  նաեւ  ուրիշ  տեղ  փնտրել: Հայտնի  է,  որ  սոցիալական  ցանցերում   եւ,  մասնավորապես,  Facebook-ում  շփման  հիմնական  ձեւը  հաղորդագրություններ  ուղարկելն  է կամ ` chat-ը: Եւ  ահա, օրերս  եմ  պարզել  ու  երեկ  էլ  համոզվեցի, որ  ֆեյսբուքային  ընկերներիս  ուղարկվող  հաղորդագրություններս  սկսել  են  չհասնել  իրենց  կամ  երբեմն  էլ  ուղղակի  նրանց  պատին  են  հայտնվում ՝ դառնալով  հանրային  սեփականություն: Սկզբում  այս  մասին  տեղեկացա  Դանիայում  բնակվող  ընկերուհուցս, որի  հետ  նաեւ  սոցիալական  այլ  ցանցով  եմ  շփվում: Հետո  հաղորդագրություն  ուղարկեցի  մոսկվաբնակ  ծանոթուհուս, եւ, տեսնելով , որ  նամակն  անարձագանք  մնաց, չնայած  ինքը էջի  մեջ  էր, գրեցի  նրա  պատի  վրա, եւ  այսօր  միայն  պատասխան  ստացա ՝ ֆեյսբուքում  երեկ  հոդված  գրելուց  հետո ՝,,Գրաշպիոնությունը ՝ գործողության  մեջ,,: Այս  կապակցությամբ  հիշեցի, որ  արտասահմանում  մի  քանի  օգտատերեր  մեղադրել  էին  մի  դեպքում ՝google-ին, մի  դեպքում ՝Facebook-ին՝  իրենց  նամակագրական  կապի  գաղտնիությունը  խախտելու  մեջ .ի դեպ, հենց  այսօր  էլ  այդ  մասին  Եվրոնյուսն  էր  խոսում ՝google-ի  առնչությամբ: / Հենց  դրա  համար  խուսափում  եմ  գրանցվել  այն  կայքերում, որոնք  իրենց  էջերում  հոդված  տեղադրելու  համար  բազմաթիվ  տվյալներ  ու  գաղտնաբառեր  են  պահանջում, եւ որեւէ  երաշխիք  չկա, թե  այդ  գաղտնաբառն  ի  վնաս  օգտատիրոջ  չի  օգտագործվի  ու ,, քիթները  չեն  մտցնի,, տվյալ  օգտատիրոջ  փոստային  ,,նաստրոյկաների,, մեջ  ու  համապատասխան  ուղղություն  տան/:Ի՞նչ  է  ստացվում. խախտվում  է  նամակագրական  կապի  գաղտնիության  իրավունքը  Ֆեյսբուքում, որն էլ, ենթադրվում  է, թե  իր ,,գծի  տերերն,,  ունի  Հայաստանում: Ենթադրվում է, թե  որոշել  են  ընդօրինակել  ամերիկյան  ,,առաջավոր,, փորձը, երբ  Օբամայի  միջամտությամբ  գաղտնի  ներխուժումներ  են  արվել  սոցցանցերի  վրա, եւ  քաղաքացիների  նամակագրական  կապերը  վերահսկելի  դարձրել:Դե  եթե  ժողովրդավարական  ԱՄՆ-ում  են  գաղտնալսում, ժողովրդավարության  ,,անցումային,,   փուլում  գտնվող  Հայաստանում  կվերահսկեն  ու  կվերահսկեն... Ամենավատն  այն  է, որ տեխնիկական  միջամտություններ  են  լինում  google-ի gmail-ների  նկատմամբ:Վերջերս, օրինակ, բացահայտել  եմ, որ google-ի  պրոֆիլիս  մեջ  այլեւս  չեմ  կարողանում  տվյալների  փոփոխություն  կատարել ՝ավելացում  կամ  պակասեցում, քանի  որ  այդ  գործողությունն  արգելափակվել  է  ,,հայտնի,,  կամ  անհայտ  ուժերի  կողմից:Իսկ  հեռախոսահամարիս  վերաբերյալ  ասվում  է,  թե  այն  ,,քողարկված,, է  արտաքին  աշխարհի  համար: Փաստորեն, ինչը  նախատեսված  է  շփման  համար ՝ քողարկել  են, ինչը  գաղտնի է ՝ հրապարակայնացրել, եւ  դրա  ապացույցն  ընկերուհուս  ՝ ֆեյսբուքով  իմ  կողմից նրան  ուղարկված  անձնական  հաղորդագրությունն էր, որ  անմիջապես  հայտնվեց  նրա  պատին,  ու  ստիպված  էի  ջնջել  անմիջապես  ու  փորձել  այլ  սոցցանցով  կապվել, ինչը  եւ ,բարեբախտաբար, հաջողվեց: Երեկվա  դրությամբ, քանի  դեռ  չէր  հրապարակվել  իմ  ահազանգը  ֆեյսբուքում ՝,,Գրաշպիոնությունը  գործողության  մեջ,,՝ անձնական  հաղորդագրություններ  չէի  ստանում: Այսօր  էլ  առայժմ  մի  քանի  անհաջող  փորձեր  եմ  կատարել ՝ անօգուտ: Թերեւս  այդ  պատճառով, այսինքն  մի որոշ  ժամանակ / միգուցե մի  ամիս, միգուցե ՝ երկու   /,տեսնելով, որ  ինձ  ուղարկած  հաղորդագրություններն  անարձագանք  են  մնում, Ստրասբուրգի  իմ  ֆեյսբուքային    գործընկերն  ինձ  առանց  հաղորդագրության  ընդգրկել  էր  ,,Բարեկամներ,,/ Mesamis /  խմբի  մեջ, որի  վերաբերյալ  gmail-իս  վրա  մեխանիկորեն  ծանուցում  հայտնվեց : Թերեւս, այդ  կերպ  ցանկանում  էին  ճշտել  իմ  գործունեության  գոյությունը, եւ  տեղեկացան  միայն  այն  բանից  հետո, երբ  այդ  խմբի  էջին  հոդվածներ  եւ  տեսանյութեր տեղադրեցի: Այսպիսով, ֆեյսբուքային  օգտատերերի  նամակների  նկատմամբ  ,,մաքսային  հսկողություն,, է  սահմանվում: Հաջորդ  քայլն  այն  կլինի, որ ,, մաքսային  տուրք,,  էլ  կսահմանվի  կամ  ,,վիզային  ռեժիմ,,՝ ,,սահմանը  հատել,,  ցանկացող  նամակների  նկատմամբ:Փոխանակ  վերահսկեն ու  կանխեն   համացանցում  խուլիգանության  կամ  խաբեության  դրսեւորումները, վերահսկում  են  առաջադեմ  մտավորականությանն  ու  հետեւում  նրանց  գրագրությանը:Ինչո՞վ  խաբեություն  չէ,երբ  որեւէ  հայտնի  դերասանի  կամ  երգչուհու  մասին  սենսացիոն  անոնս  է  հայտնվում ` ,,սկանդալային  բացահայտումներ,, վերնագրով, բայց  երբ  փորձում  ես  կարդալ, քեզ  պարտադրանքի  ձեւով  մի  գրություն  է  հրամցվում, որտեղ  ասվում  է,  թե  կարդալու  համար  նախ  պետք  է...,,լայքել,,: Ո՞վ  է  տեսել , որ  չկարդացած  նյութի  համար  ,,լայք,,  տան: Միգուցե  ,,լայքելուց,,  հետո  պարզվում է, որ  ոչ  մի  սենսացիոն  բացահայտում  էլ  չկա,  ու  դու  լայքել  ես  մի  անպարկեշտ  նկարի  կամ,  միգուցե,  քո  գաղափարներին  հակառակ  մի  նյութի  տակ: Իրավական  տերմինով  ասած ՝,,Ձեր  ցուցմունքն  օգտագործվել  է  ձեր  դեմ,,:  Ի  դեպ,  կասկածներ  ունեմ, որ  իմ ՝ սոցիալական  այլ  կայքեր  եւս  վերահսկվում են : Ահավասիկ, NETLOG ցանցում  գրություն  եմ  ստանում, որ  այսինչ  օգտատերը  համաձայն  է  իմ  առաջարկին ՝ դառնալ  իմ  գործընկերը, մինչդեռ  տվյալ  օգտատիրոջը  ես  հարցում  չեմ  ուղարկել:Ահա  թե  ինչու , ոչ  միայն   NETԼՕG-ից, այլեւ ՝ TOP-FACE  կոչվող  ֆեյսբուքային  հավելվածից  էլ եմ փորձում   որքան  հնարավոր  է ՝ հեռու  փախչել, քանի  որ  դրա  համագործակցության  մի  պայման  է  այն,  որ  օգտատերը  համաձայն  է, որ  իր  անունից  նամակներ  ուղարկեն  ,,դրուզյաները,,: Դրանից  էլ  մեծ  ապուշությու՞ն. ինչու՞  պետք  է  համաձայն  լինեմ, որ  իմ  անունից  նամակներ  ուղարկվեն,  ու  ,,բոյկոտում,, եմ  Top-Face-ով  ինձ  ուղարկվող  բոլոր  օտարալեզու   հաղորդագրությունները, որից  հաճախ  անտեղյակ  են  նաեւ  նրանք,  ում  անունից  ուղարկվում  են  դրանք: ,,Իմ  անունից  անգլերեն  ինչ  ստանաս ՝ ջնջի, ես  դրանց  հետ  կապ  չունեմ,,-տարեսկզբին  ինձ  հայերեն  հաղորդագրություն  ուղարկեց  ընկերներիցս  մեկը, որի  անունից  անգլերեն  ինչ-որ  անկապ  հաղորդագրություն  էր  հայտնվել  ֆեյսբուքիս  պատին:Մի  երիտասարդ  գործընկերուհի  էլ  ինձ  հետ  պատահական   հանդիպման  ժամանակ  ասաց, որ  իր  անունից  էլ  են  անկապ  հաղորդագրություններ  հայտնվում  սրա-նրա  ֆեյսբուքային  պատերին, եւ  ինքը  հիմա  փորձում  է  այդ  Topface հավելվածից  դուրս  ,,պրծնել,,: Չեմ  հասկանում  այդ  Topface  կոչվող  ,,կույր  աղիքն,,  ինչու՞  են  կարկատել  Ֆեյսբուքին, որ  մարդկանց  մեջ ,,խժդժություններ,, է  առաջացնում,  ,,տունները  կռիվ  գցում,,:                              ԳԱՅԱՆԵ  ՀՈՎՍԵՓՅԱՆ                                      

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Ոչ կոռեկտ մեկնաբանությունները կհեռացվեն